donderdag 5 januari 2012

Internetvriendinnen 2

Nu we steeds dichter bij de finish komen en steeds meer van hen respectievelijk slijmproppen of geduld aan het verliezen zijn, leer ik mijn vriendinnen steeds beter kennen. Ik heb het natuurlijk over mijn internetvriendinnen van het zwangerenforum. Een paar weken geleden werd hun klagen nog wel eens onderbroken door praktische zaken. Zo waren ze in week 36 massaal bezig met het bestellen van hun raamstickers. Om met één van hen te spreken: “om het nou ongemerkt voorbij te laten gaan voor de buurt vind ik niet zo netjes”. Om de buurt te zijner tijd te laten weten dat het kind geboren is werden er derhalve raamstickers besteld. De website van het bedrijf dat de stickers maakt adverteert met het motto “hippe spullen met naamlogo” zodat je bij de geboorte eens “iets anders kan dan de ‘Hoera, een meisje slinger’”. “Deze leuke hippe raamstickers vertellen iedereen op een hippe manier dat er een kleintje is”. En “geen zorgen, de raamsticker is afpelbaar zonder lijmsporen”. Ze zijn inderdaad hip die raamstickers: je kunt ze bestellen met vlinders, met het logo van de air force, met hartjes of met de Nederlandse Leeuw. Ik werd ernstig in de verleiding gebracht zo’n “hippe” raamsticker te bestellen. Het is jammer dat ik niet in Nederland woon.

Nu er echter weer een paar weken verstreken zijn en de lichamelijke klachten toenemen, is er geen ruimte meer om te bespreken hoe de buurt verwittigd moet worden. De dames zijn ongeduldig aan het worden. Helemaal nu missjoy, ProudtobeMommy, sneakermommy, animallove, potloodje, tutje en nog een paar anderen al bevallen zijn. Ze hebben allemaal prachtige “beebs” gekregen met namen als Jayvin, Summer-Lynn, Chelsey Destiney en Jaidy. Alweer word ik ernstig in de verleiding gebracht door al die prachtige creativiteit. En creatief is het: Destiney met die extra “e”. Zou ProudtobeMommy daar een bedoeling mee hebben? Ik zou het haar graag vragen maar mijn ervaring leert me dat vreemden op het forum niet worden getolereerd. Mio was zelfs een tijdje offline toen bleek dat er iemand speciaal een profiel had aangemaakt om op haar bericht te reageren. Die persoon had opgemerkt dat het misschien niet verstandig was om teveel cola light te drinken in verband met de ongezonde effecten van aspartaam. Mio was er zo “zuur van” (haar woorden) dat ze een week lang in alle toonaarden zweeg. Haar hele kerst was vergald omdat ze niet langer van haar frisdrank had kunnen genieten. Missjoy en Pebbje hebben haar echt moeten overhalen weer terug te komen. Het hele forum drinkt zich inmiddels bovendien suf aan frisdrank: de kinine in bitter lemon of tonic zou weeën opwekken.

Naarmate het geduld afneemt, nemen de emoticons toe. Met smileys en creatieve leestekens zetten de dames hun emoties kracht bij: “Ik kan echt niet meer wachten!!!!!!;))))).

Gisteren was een bijzonder opwindende dag. Echtgenoot en ik kwamen thuis na een lange wandeling om te ontdekken dat Suusjes vliezen inmiddels gebroken zijn en chickiechick al drie centimeter ontsluiting heeft. Ik word live op de hoogte gehouden van alle ontwikkelingen! Het is maar goed dat er zoveel mensen zijn die tegenwoordig kunnen internetten met hun telefoons. Je moet er niet aan denken dat je al deze live actie zou moeten missen. Het is jammer dat we er geen beeld bij krijgen.

Voor vandaag maak ik een bloemkoolsalade. Ik maak deze salade als bijgerecht.

U hebt nodig:

1 bloemkool
1 el + 1 tl olijfolie
3 el hele amandelen
2 el rozijnen
1 el witte wijnazijn
1 el kappertjes (afgespoeld en gedroogd)
1 tl fijngesneden peterselie
1 tl fijngesneden dragon

Verhit de oven voor op 175 graden Celsius (350 Fahrenheit). Snijd de bloemkool in plakken van twee centimeter dikte. U snijdt de bloemkool dus in zijn geheel in plakken en verdeelt hem niet eerst in roosjes.

Verhit een koekenpan met 1 tl olijfolie en rooster de amandelen twee tot drie minuten. Laat ze afkoelen in een kommetje met wat zout en peper.

Snijd de amandelen in drieën zodra ze zijn afgekoeld.

Maak de pan met wat keukenpapier schoon en verhit 1 el olie. Bak hierin de bloemkool aan beide zijden bruin. Als Uw pan in de oven kan dan roostert U de bloemkool in de oven verder tot hij gaar is, zo’n twaalf minuten. Ik moet de gebakken bloemkool overhevelen naar een bakblik.

Terwijl de bloemkool in de oven staat, smelt U een halve el boter. Voeg de rozijnen, azijn en 1 el water toe. Laat sudderen tot de rozijnen zacht zijn, giet af en zet apart. Dit duurt zo’n vijf minuten.

In een kleine kom mengt U de amandelen, de rozijnen, de kappertjes, de peterselie en de dragon.

Breng op smaak met zout en peper.

Nu legt u de geroosterde plakken bloemkool op een platte schaal en strooit er het amandel-kruidenmengsel over.

Eet smakelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten