woensdag 9 januari 2013

Bhbandjes



Ohlala! Heeft U de bhbandjes van Etos al? Bij besteding van vijftien euro krijgt U ze gratis en U kunt sparen voor drie verschillende kleursets. Op billboards door de hele stad hangt de aanbieding geadverteerd. Een vrouw met hooggekapt haar, een rare oranje veeg op haar wangen en een vreemde blik in de ogen. De achtergrond is donker. Het is mogelijk één van de lelijkste advertentiefoto’s die ik ooit heb gezien. Hoewel, Sylvie in jarettels voor de Hunkemöller ook heel ernstig is. En dan bedoel ik echt heel ernstig. Ik kan er met mijn hoofd niet bij wat iemand bezielt om in jarettels te poseren. Voor het geld hoeft ze dat toch niet te doen?

Ik denk dat de verwisselbare bhbandjes van Etos een revolutie zouden kunnen ontketenen. Of in ieder geval een serieuze geboortegolf. Want, sjongejonge, wat zijn die bhbandjes sexy. Elke, en ik bedoel élke vrouw, wordt toch aantrekkelijk door gekleurde bhbandjes met strasssteentjes? Van Winschoten tot Hendrik Ido Ambacht worden echtgenoten verleid door hun vrouwen met elke avond maar weer een andere kleur bhbandjes. 


Bovenstaande tekst is een voorproefje van het blog dat ik een week voor Oud en Nieuw aan het schrijven was. Syl en Raf waren toen nog een setje! Raf vond Syl toen nog woest aantrekkelijk. Helemaal als ze die turquoise bhbandjes met strasssteentjes omhad. Dit was vóór de scheidingsepidemie want blijkbaar gaan nu ook Khalid en Sabia Boulahrouz, goede vrienden van de Van der Vaartjes, scheiden. Dit krijgt vast nog een leuk staartje.

Het lukte me niet om het blog tot een boeiend einde te brengen. Het lukte niet en ik wilde het niet. Ik wilde het jaar niet afsluiten met een cynische blog. Niet dit jaar, niet het mooiste jaar van mijn leven. Het jaar waarin ik moeder werd. U zult mijn grappen dus even moeten missen en het moeten doen met een mierzoet betoog. Komende zaterdag wordt mijn dochter één jaar. Zij is het mooiste en liefste dat mij ooit is overkomen. Ze is een natuurkracht. Ze is onverschrokken, bijzonder geestig, heel erg mooi. Ze klimt overal op en stort zich overal met evenveel overgave weer af. Ze trekt alle boeken uit de kast, hangt voortdurend aan mijn been en houdt niet van slapen. Ze giechelt en laat dan al haar voortanden zien. Ze spettert zo hard met haar handen in het water dat haar hoofd nat wordt. Haar haar wordt al heel lang maar ze weigert een schuifspeldje te dragen. Het liefst wordt ze zo hard mogelijk rondgereden in haar loopwagentje. Dan giert ze het uit van het lachen. Ze is dol op passievruchten, yoghurt en chili. Van stamppot moet ze niets hebben. Wanneer we naar de dierentuin gaan kijkt ze het liefst naar de vogels. Vorig jaar rond deze tijd was ze er nog niet en nu is ze de spil waar alles om draait. Komende zaterdag wordt ze alweer één. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten