woensdag 16 januari 2013

Verjaardagsfeestjes


Ik wil dit gastblog graag beginnen met te zeggen hoe vereerd ik me voel dat Eva me heeft gevraagd een blog voor evaverwondert te schrijven. Eva en ik kennen elkaar van de pufclub en hebben sindsdien altijd contact gehouden. Onze beide dochters hebben deze maand hun eerste verjaardag gevierd. Eva vond de verjaardag van mijn dochter zo gezellig dat ze mij heeft gevraagd om jullie wat tips aan de hand te doen. Kinderverjaardagen zijn namelijk best een beetje ingewikkeld, helemaal als het je eerste is.

Mijn eerste advies zou luiden: houd het simpel. Ga nu niet een hele lading knuffels en ander speelgoed kopen. U krijgt tijdens zo’n verjaardag al zoveel van familie en vrienden. Mijn moeder zegt altijd: “ze beginnen met één paar gouden customized Marc Jacobs flatjes en ze eindigen met een privéeiland”. Koop gewoon één mooi item. Ik heb ervoor gekozen mijn dochter een barbiepop te geven. Een hele mooie met diamanten ingelegde pop van witgoud. Voor 80.000 dollar koopt u een soortgelijk cadeau. Die pop is werkelijk een succes. Mijn dochter Blue Ivy kluift de diamantjes er zo vanaf en als dat niet lukt dan probeert ze ze met haar priegelvingertjes van de pop af te wippen. Laatst vond onze nanny een paar van die steentjes in haar poepluier. Via de nannycam ontdekten wij dat ze de diamantjes zo in haar zak stak.

Tip 2: kies een thema. Ga niet over de top met slingers en ballonnen maar houd het stijlvol. Ons feestje had een prinsessenthema dus mijn man en ik kochten voor 95.000 dollar aan witte en roze rozen. Bloemen doen het altijd goed.

Tip 3: koop een taart. Niemand zit te wachten op zo’n zelfgefabriceerde verjaardagstaart met dotten slagroom en zo’n lullig kaarsje. De jarige job heeft bovendien wel iets anders te doen dan zo’n kaars uitblazen. Onze verjaardagscake kostte slechts 2000 dollar en er was echt genoeg voor iedereen.

Tip 4: geef je gasten een presentje mee. Wij vonden het leuk om alle vriendjes van onze dochter een juwelenset, een poppenhuis en een prinsessenjurk te geven. Dit kost slechts 30.000 dollar en je maakt werkelijk een blijvende indruk. Voor de ouders hadden we wat concertkaartjes geregeld en een gouden pen met Blue Ivy en de naam van de gast erin gegraveerd. Heel beeldig allemaal.

Ik hoop dat ik nog eens voor Eva mag bloggen. Ik zit bomvol met ideeën over vliegreizen en boottochten met kinderen, over het vinden van de balans tussen werk en het moederschap en over babymode.

xoxo
Beyoncé Knowles

Geen opmerkingen:

Een reactie posten