donderdag 17 mei 2012

“Dat is toch wel een dingetje”


Xander de Buisonjé, vroeger de zanger van Volumia, verkondigde ooit in een interview dat “het leven te kort is om moeilijk te lopen denken.” Deze uitspraak getuigde van zoveel wijsheid dat ik er al eens een blog over schreef: http://evaverwondert.blogspot.com/2011/06/lelijk-taalgebruik.html. Bekende Nederlanders kunnen nogal eens geestig uit de hoek komen. Onbedoeld, vrees ik. Hieronder vindt U een selectie aan uitspraken die ik de afgelopen jaren verzamelde.

“Ik geef 100%. Dat is een persoonlijkheidsdingetje.” (Marco Borsato, Jan nummer 4 april 2011)

“Maar hoe je het ook noemt, het blijft een ding, hoor.” (Chantal Janzen, Jan nummer 8 augustus 2010)

“ Dat is toch wel een dingetje.” (Johnny de Mol, Jan nummer 7 juli 2010)

“Humor neem ik heel serieus.” (Filemon Wesseling, Viva Mama januari//februari 2012)

“Authenticiteit vind ik een belangrijk woord.” (Johnny de Mol, Jan nummer 7 juli 2010)

 “Haar levensmotto heb ik overgenomen: wees je eigen visitekaartje” (Marco Borsato, Jan nummer 4 april 2011)

“ Al mijn tatoeages hebben een diepe betekenis.” (Johnny de Mol, Jan nummer 7 juli 2010)

“Ik handel toch vanuit een zeker idealisme.” (Arie Boomsma, Linda. juli 2011)

“Waar ik ook kwam, overal zeiden mensen dat ik hun seksleven had gered.” (Sylvia Kristel, Linda. juli 2011)

“Ik ben niet vies van vrouwen.” (Johnny de Mol, Jan nummer 7 juli 2010)

“Ik kan mezelf niet meer horen.” (Katja Römer-Schuurman, Linda. maart 2012)

“Er is veel op tv waar een man impotent van kan worden.” (Harm Edens, Linda. maart 2012)

“ Een man heeft altijd vrouwen nodig die om hem lachen.” (Filemon Wesseling, Viva Mama januari/februari 2012)

“Het leek mij altijd zo fijn als ik gewoon tevreden was met een baantje bij de HEMA. Maar nee: ik moet die berg op, en dan weer het dal in..zó vermoeiend!” (Sanne Vogel, Jan nummer 6 juni 2011)

“Het is wetenschappelijk vastgesteld dat ik niet dom ben.” (Sanne Vogel, Jan nummer 6 juni 2011)

“Ik kan me voorstellen dat het weleens is irritant is voor anderen, al dat geluk.” (Bastiaan Ragas, Jan nummer 6 juni 2011)

“Geef toe, iedere vrouw vraagt zich diep van binnen regelmatig af of ze wel sexy en mysterieus genoeg is.” (Yvon Jaspers, Jan nummer 9 september 2010)

Deze week zette ik een dadel-notenbrood op http://evakooktover.blogspot.com/

Ik zal U in de toekomst vaker vermaken met uitspraken van Bekende Nederlanders. Want, "ik neem humor heel serieus!" 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten