donderdag 31 mei 2012

Vierkante meloenen


Sinds ik op nu.nl las dat Axl Rose vierkante meloenen in zijn kleedkamer wenst, staat mijn wereld op zijn kop. Axl Rose, de zanger van Guns N’ Roses, vindt het absoluut noodzakelijk om dit exotische stuk fruit in zijn kleedkamer te hebben. Bovendien schijnt onze rocker niet te kunnen optreden als er niet een paar beervormige potten honing voor hem klaarstaan. Die vierkante watermeloenen smaken exact hetzelfde als de ronde variant. Ware het niet dat de vierkante variant drie keer zo duur is. In Japan had men bedacht dat een vierkante meloen minder plaats in de koelkast inneemt. Om die reden laten ze deze dure meloenen nu dus groeien in een glazen vierkante vorm. Het kan niet zo zijn dat Axl’s verzoek voortkomt uit ruimtegebruik. Hij vraagt immers ook om een handgestikte leren Italiaanse fauteuil. Denkt hij dat er meer vitaminen in de vierkante meloen zitten? Is onze Axl een estheet? En zo ja, dan heeft hij dat de afgelopen vijftien jaar heel goed verborgen kunnen houden.

Met een paar lijntjes coke en een fles whiskey op de wensenlijst had ik heel goed kunnen leven. Maar een man die voor een rockconcert met een lepel uit zijn beervormige honingpotje zit te snoepen terwijl hij knaagt aan een vierkant stukje watermeloen, dat gaat mij echt mijlen te ver. Ik ben er altijd van uitgegaan dat ouders hun kinderen voor deze man waarschuwden vanwege dat hele “sex, drugs and Rock and Roll”-verhaal; inmiddels ben ik er achter dat de waarschuwing veeleer betrekking heeft op de kinderachtige kant van onze Axl. Axl heeft een Michael Jackson/Wibi Soerjadi complex! Hij slaapt waarschijnlijk nog met zijn duim in zijn mond onder zijn Disney dekbed. Levensgevaarlijk. “Welcome to the Jungle!”

U heeft zich natuurlijk altijd afgevraagd wat Axl toch bedoelde met dat Welcome to the Jungle”. Vanaf vandaag hoeft U zich dat niet langer af te vragen. Ik zal U het allemaal uitleggen. http://youtu.be/o1tj2zJ2Wvg

Welcome to the jungle we've got fun and games
We got everything you want honey, we know the names
We are the people that can find whatever you may need
If you got the money honey we got your disease

“Welkom in de jungle. We hebben plezier en spelletjes.”
Michael en Wibi hielden/houden ook erg van spelletjes. Michael had zelfs een heel eigen pretpark. Wibi verzamelt knuffels.

En dan: “We hebben alles wat je wilt hebben HONING (“honey”), we kennen de namen.” Axl wil honing. Punt. Ik ben blij dat ik het mysterie voor U heb kunnen oplossen. Komt U ook weer eens aan Uw rust toe. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten